Lesprogramma Basiscursus Fotografie
   

 

Onderwerp

Les 1

Instellen van de camera, diafragma, sluitertijd, lichtmeting, iso, stop.

In deze les gaan we de camera zo instellen dat de beste kwaliteit bereikt kan worden. Bij deze les en de volgende lessen de handleiding meenemen.

Je leert in deze les alles over diafragma, sluitertijd, belichting, iso, belichtingscorrectie etc.

Aan de hand van oefeningen tijdens de les wordt snel duidelijk hoe alles werkt.

Les 2

In deze les ga je de camera handmatig instellen (M-stand). Een snelle manier van werken is het resultaat en ook belangrijk, vanaf nu ben jij de baas en niet de camera.

Verder komen de volgende onderwerpen aan de orde: compositie, inhoud en standpunt en scherpstellen. Objectieven (welke soorten zijn er en waarvoor gebruik je ze), portret-, landschaps-, natuur- en reisfotografie .

Ook nu gaan we door te oefenen al in de praktijk zien wat het resultaat is van hetgeen in deze les wordt geleerd.

Les 3

In deze les komt alles aan bod dat te maken heeft met licht, flitsen en reflectiemateriaal.

We oefenen in deze les met de ingebouwde flitser van de camera en, voor wie hem al heeft, met de opzet(reportage)flitser.

Les 4

Creatieve fotografie: meetrekken, bewegen, zoomen, avondfotografie (waaronder vuurwerk fotograferen). Als het weer het toelaat, gaan we naar buiten om te oefenen.

   
Bij iedere les horen oefeningen. Het is geen verplichting om ze te maken, maar ze helpen wel bij het begrijpen van hetgeen in de les is verteld. In iedere les is ruimte om de resultaten van de oefeningen te bespreken.
 
TERUG NAAR WORKSHOPS